برگهایی از تاریخ

فیش برداری از تاریخ ایران و اسلام

برگهایی از تاریخ

فیش برداری از تاریخ ایران و اسلام

برنامه ریزی شیطان

بنام خدا

معدیکرب بن قیس کندی معروف به اشعث ( ژولیده موی) بن قیس  در سال وفود( سال نهم که قبایل با دیدن قدرت و پیروزی مسلمانان با پیامبر پیمان می بستند و بعضا اسلام می آوردند)  اسلام آورد ولی با فوت پیامبر مرتد شد و با ابوبکر بیعت نکرد و با خلیفه مسلمین جنگید و شکست خورد و امان خواست و تسلیم شد.

ابوبکر خواهر نابینای خود ام فروه را به او تزویج کرد و فرزندانی از این ازدواج بدست آوردند.

خود اشعث در زمان امام علی (ع) سرور منافقان بود و باعث رهایی معاویه از شکست در لیله الهریر شد و حکمیت را و بخصوص ابوموسی اشعری را به امام تحمیل کرد و حتی بعضی از مورخین معتقدند که ابن ملجم را در شهادت امام یاری رساند.

و اما اولاد این ازدواج نا مبارک:

1- جعده که همسر امام حسن(ع) شد و با فریب معاویه به ایشان سم خوراند و ایشان را به شهادت رساند.

2- محمد بن اشعث که  داروغه کوفه بود و مسلم بن عقیل را فریب داد و اسیر کرد و باعث شهادت ایشان شد.او همچنین باعث قتل هانی ابن عروه شد.

3- قیس بن اشعث که فرمانده قسمتی از لشکریان ابن زیاد در کربلا بود و سهم زیادی در شهادت یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا داشت و جامه حضرت را پس از شهادت ایشان ربود!

آیا این ازدواج برنامه ریزی شیطان بود؟!

پ ن : ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه در باره این مرد می گوید که لشکریان خلیفه ، دشمنان و مرتدان از خاندان ولیعه را در حصاری به محاصره درآورده بود که اشعث سرپوشیده به دیدن سرداران اسلام آمد و در برابر زنده ماندن خود و ده نفر از کسانش ، راه نفوذ به قلعه را نشان داد که لشکریان پس  از فتح هشتصد نفر را کشتند. لذا به همین دلیل امام علی (ع) وقتی در منبر سخنرانی می کرد اشعث که سرور منافقان زمان امام بود طعنه ای زد و امام  او را باعنوان « مردی که خاندانش را به لبه شمشیر هدایت کرد» خطاب کرد.